Bloggarkiv

torsdag 6 januari 2011

NU SKA JAG BERÄTTA......




Hur jag en dag fastnade för att skapa med naturens material....
När jag var barn och växte upp så tillbringade jag en del av sommaren
hos mormor o morfar i Säffle i Värmland. Inte så långt ifrån där de      
bodde så fanns det en bondgård och där hängde jag mycket .             
Korna var ute på bete så jag brukade hämta dom till mjölkningen och  
då hade jag en liten pinne (piska) som jag gjort själv . Den bar jag med
mig överallt till och med när sommaren var slut så följde den med hem .
Där hemma i Smedjebacken i Dalarna som jag växte upp så la jag den 
     på vinden . För att plocka ner den nästa sommar igen och så höll jag på     
flera somrar. Där startade min användning av pinnar kan man säga även
fast jag gjort andra saker också............................................................


VILL VISA ER LITE VERKTYG SOM JAG HITTADE I EN BOK

DET FINNS SÅ OTROLIGT MYCKET VERKTYG

JAG FORTSÄTTER ATT SKRIVA FRAMÖVER

MEN VILL DU LÄSA MER SÅ TITTA IN PÅ

MIN HEMSIDA







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen