Bloggarkiv

fredag 16 mars 2012

Utmaning i kulör

RÖD

Rött är sött är Gallerry utmaningen
Och här visar jag lite röda detaljer
hemma hos oss.
Kaffekannorna står där på mitt skåp som en prydnad.
Det var inte så många år sedan man kokade kaffet på spisen med dom.



 Penslarna köpte jag enbart för att skaften var röda.
Tyckte dom var fina.
Ok, de ska användas flitigt snart.



 Min telefonpenna men ärligt talat så 
står en sån telefon på önskelistan.



 Röda porslinshästen är ett vackert inslag till en dukning.



 Körsbären är inte äkta men prydnad.



 Mina Gärdebyvantar som har en kurbitsblomma i mönstret.



 Nya skålen till Rosa när hon kommer och hälsar på.



Ikeaboxar bra att stoppa full med saker .



 Hjärta som hänger i en pilkrans .



 Klämmor stora och små .



 Rött är en färg som lyser upp .




Ha en bra helg.

En låt från 60-talet passar väl bra här:





1 kommentar:

  1. Vilka fina röda kaffekannor. Gillar emaljerade ting. Ha en härlig helg! Kram Pia

    SvaraRadera

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen