Bloggarkiv

måndag 8 februari 2021

                                           

                       

                                 Alla hjärtansdag på söndag 

                      Så nu vill jag inspirera er med ett ishjärta.
                      Fyllt med murgröna och några kvistar
                      Pommersk Dugpil med vita kissar på. 
                     


                                  Ja det var ett tag sen jag skrev här.

                                            
                                         

             Men nu ska jag berätta om järnen som jag fixade hos  skrottippen.                                                                         

                    De satte vi fast i en huggkubben. 

                    Sen tog jag pilen som blev kvar i vattentunnorna efter våren och drog av dem barken.

                    Riktigt roligt att stå där i skuggan och få massor av avbarkad pil. 

                    Sparade lite bark på rullar också.

                   


 

   

 

                    Flätade blomkorg ,brödkorg , korgar , bordsdekoration m.m. 


                                                     



Av egen odlad pil som jag blötlagt i zinkbadkaret.




Fina färgnyanser.











Den här korgen blev sist klar.

                           Samma dag vid kvällspasset på jobbet, bröt jag                               höger handled. Därhemma låg 2 bottnar till                                     som jag skulle sätta stag i och fläta korgar av.

                               Det var den 26 aug 2020.

                               Hösten kom och jag kunde inte göra så                                             mycket.

                                        








När löven fallit så kom jag på att jag hade en 

                 sekatör för vänsterhänta. Så jag klippte av de tunna 

                 skotten och flätade lite små kransar m.m.        








Efter 3 månader började jag jobba igen 

och hann jobba i en vecka.







Julen skulle bli annorlunda i år 

                             så Wilma och Tomten skulle 

                             vara tillsammans med oss . 

                             Då blev vi fyra enligt rekommendationerna.               










Vi blev tre efter att Mannen i huset hamnade på Lasarettet på Julafton i några veckor .




                      Och sen kom kylan och 

                      en  ljuslykta blev startknappen på att skapa 

                      med is i olika former.












                                              

              En ishäst står framför ljuslyktan och lyser ikväll.

                      Vill du se mer av Isskulpturer ,korgar m.m.

                            Gå in på mitt :

                           Instagram konto

                  Lenatejpokorgmakare  


                    Min hemsida hittar du här :

                           www.pil-lena.se

                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen