Bloggarkiv

onsdag 17 mars 2021




Äntligen Sol 

Det behövdes sol och vindstilla

så kunde man sitta ute några timmar.

Tänk att ett träd kan ge så mycket 

variation på pinnar.

 






Trädet som jag satte år 2015
har jag klippt in varje år .



Att ta vara på högen av pinnar 
passar jag på att göra vid finväder.


Det krävs ju en sekatör till hjälp
sen stoppade jag allt i en hink
 och tog med in 
för att sortera längd och bunta ihop.




Nu ska det torka
 och till sommaren blötlägger jag 
och gör en korg av det.
Två längsta buntarna blev inte med på bild.




Att i en del av trädgården ha lite pil satta
som man kan använda till mycket i sina trädgårdsbestyr.
Är en rikedom året runt.

Vill du veta mer om pil och sticklingar 
 Välkommen med frågor

Kontakta mig på 070-2574001
 Vänligen Lena Nilsson
 
 






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen