Bloggarkiv

måndag 6 september 2021

Allt du gör i naturen är vackert

Vilken sommar det blev 2021 😊

Min sommar har dominerat av växtlighet

som allt från att klippa och röja gräs till att plocka blommor 

och skörda pil , avbarka pil och fläta med pil .

Det har även varit stunder för annat också .

Och mycket har inte fått plats i kalendern.

Bilderna får tala om det vackra i vår natur. 


Gjorde bottnar till korgar.



Korgen från förra året blev fylld av blomster .
På en tidig morgonpromenad .


En gammal fiskelåda av zink blev så bra att trycka ner den torkade pilen
 för blötläggning i zinkbadkaret .


Egen odlad pil i fantastiska färgnyanser färdiga 
för att flätas efter flera dagars blötläggning.


Mollie en fantastisk katt o vän .


Som vill vara med överallt i Pilträgår`n .



  Blommor från egna trädgården satt jag i oasis .
   Stjärnflocka , borstnejlika , ros och svartvinbärsblad .



Korg av egen odlad pil.




Botten till en ny trädgårdskorg .






En korg till en present .



Vårkragar rikt blommande .


Dalarna i mitt hjärta 💓



Borstnejlikor.



Luktärter i gjuten vas i betong av en OLW påse .



Blommor , blommor i vaser till en väns popuprestaurang .



     Naturen bjuder på det vackra .






Solskydd .






En Sol av pil 



Nu rullar jag vidare i trädgården.


 September är ju en härlig månad då vi får alla höstfärger i naturen och härliga dagar .
Ha det gott alla .
 Ni som vill följa mig på 
Instagram: 
Lenatejpokorgmakare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen