Bloggarkiv

onsdag 23 februari 2011

Tänk vad mycket man kan göra.....

Skapa är ett måste i livet
när jag satt och hantverkade för
många år sedan kom jag på att många spillbitar
kan användas till annat och här får ni ta del av
servettringen som är gjord i Röd Belgia och
Salix Viminalis.



Jag dukade upp min bricka som är
flätad av Blues o Americana.


Kaffekopparna ropade jag in på auktion i
Gagnef på 80-talet de heter Eva från Rörstrand
om nån har nåt i den serien så är jag intresserad
har letat sen dess efter assietter m.m.



Visst är dom somriga.


Vill även visa er några koppar som jag fått av en god vän
hon tyckte namnet passade mig och dekoren för de heter
Salix och kommer från Gustavsberg.


Bladen på salix är oftast långa spetsiga.


En tekopp från Rörstrand men jag har bara ett nummer
och inget namn på den, fyndade på en auktion när regnet öste ner.


Nu ska jag koka kaffe
Ha en bra vecka allihop.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen