Bloggarkiv

onsdag 23 mars 2011

Vår natur

Har gett mig så mycket
kraft att skapa


Hattstocken har jag satt min 70-talshatt på.
Roligt att mamma hade sparat den , vi hittade
den när hon flyttade ur huset förra sommaren.
Hattstocken har jag gjort i pilsorterna
Americana och Röd Belgia .
Fiskarna är även Blues och Salix Viminalis
inlagda i randningen.
Fiskeväskan är flätad i Blues.
 Grillspetten är praktiska bara att skruva i en pinne
lätt att ha med sig i ett litet skinnfodral i ryggsäcken .
Ja materialet hittar du i naturen som sagt.


Nästa hattstock har jag flätat en Sävhatt på
och omringat av täljda hästar en har jag försökt
för många år sedan att karva på gissa vem ?
Underläggen köpte jag faktiskt på trädgårdsmässan
i huvudstaden för många år sedan.



Veckorna går och vi har nu äntligen fått snösmältning
det forsar på bra och jag tror att det sjunkit undan någon
decimeter de senaste dagarna. Till helgen ska vi ställa om klockan
så då får vi upp tidigt igen .Nu ska jag ta och plantera lite blommor.
Ha en bra vecka allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen