Bloggarkiv

onsdag 25 januari 2012

Mitt gröna rum nu


Längtar till våren nu så man får 
duka till fest i pilhyddan,
med nåt flätat så klart.



Pilhyddan brukar se ut så här när det är vinter och
snö . I april så klipper jag och formar den , sen så 
är den grön och fin hela sommaren och det är skönt att
sitta under löven och svalka sig, soliga varma dagar.

bild tagen 25 januari 2012


 Äppelträdet ympade jag 1999
Medeltida hägnet har rotade stolpar som jag satt 2001 och bildar en
 pilhäck som jag klipper i april .Pilkäpparna används till levande hägn och
div. ting eventuellt torkas de tunnaste för att senare blötläggas.





 Jag har satt lite krokusar i krossat glas.
Passar bra nu när det är -12 grader ute.
Kändes lite isigt faktiskt.






 Värmeljusen går åt till alla ljuskällor .
Den här tycker jag passar så bra nu när vintern kommit.





Min Hemsida
snart blir det en tävling 
där du kan vinna ....
www.pil-lena.se 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen