Bloggarkiv

söndag 12 februari 2012

Jag hittade ....


Det blev några fler tavlor än jag räknat med.
Den här med domherrar på var ju så fin.





 Men egentligen så var det den stora med blommor på som jag
fastnat för.Men när han skulle till och ropa ut så var det 6 stycken 
tavlor som alla var broderade.Men det var det värt för 25 kronor.
Snacka om fynd.Och så mycket arbete som ligger bakom dessa broderade tavlor.
Min tanke var att använda dom vid typ nån mässa som dekoration i lag med pilen.
Det vore hur läckert som helst. Vasen 10 kr.




 Jultavlan ställde jag undan så länge men den får vara
med på nästa julmarknad.





 Fyra stolar ropade jag också in för 50 kronor.
Har tagit bort tyget på sitsen, så imorgon förmiddag
ska jag ner till tygaffärn och se om  de har nåt roligt tyg.




 Här ser ni min tavla stå och lysa ut över publiken.





 Roland Pettersson eller Mr www.classiccarweek.se
Börjar alltid auktionen kl.10.00 och slutar när allt är slut utan paus
ca. klockan 15.00 . Så man beundrar att han orkar hålla på så .





 Bakom dessa kvinnor ser ni en skänk med vitrinskåp som ropades ut för 200 kr.





I cafeterian finns det korv , smörgås , hembakt, kaffe o läsk.





Det finns gott om sittplatser för alla.
Ja det var mitt lördagsnöje nu dröjer det fyra veckor till nästa auktion.

Men det gör inget för den här veckan händer så mycket.

Lasse min sambo fyller jämnt på torsdag och på lördag ska vi på hockey
elitmatch i Gävle . En kompis till sönerna spelar i Brynäs med 14 på ryggen.
De hade han i Tre Kronor i helgen också.Mycket duktig back.

I morgon kommer min mamma så nu är det bäst jag röjer på lite här.

Ha en bra vecka.





3 kommentarer:

  1. Vilka fynd du gjorde. Tavlorna var jätte fina, riktiga färg explosioner!
    Ha en trevlig vecka!

    SvaraRadera
  2. Låter skönt att få sitta, här går man med runt och trängs nått så vansinnigt. Jag orkar inte stå och trängas så det blir sällan vi går över och tittar. Ja vi bor nämligten bara 1 km ifrån.
    Förstår att du har fullt upp nu framöver då. Men jag måste ju säga att du gjorde fina fynd.

    SvaraRadera
  3. Kanonbilder som vanligt och kanonbra idéer som vanligt också!
    Kul att Du fick med Roland och andra bilder från auktionen också. Kul att se.....
    Kram på Dej idéspruta / Maj

    SvaraRadera

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen