Bloggarkiv

måndag 6 februari 2012

KYLIG HELG

Kylan höll oss inne i helgen


Mina stavar och skidor
fick stå där i paraply-stället.
Tände några ljus och
funderade på vad jag skulle göra .
Då kom jag på att jag fått ett rånjärn av min vännina som jag inte testat.Letade recept och hittade en blogg med massor av recept
www.lill-ingrid.blogspot.com
Blandade en smet till rullrån och gräddade .








   Järnet har ett fint mönster och är                                    I början så gick det så där men när man gräddat
   elektriskt.                                                                      flera stycken kändes det helt ok.
   Gräddningen tog mindre än en minut.                             Resultatet ser du här och familjen gillade dessa med
                                                                                       glass och chokladfromage till.
                                                                                       Det här vill jag göra fler gånger .


























 Fyndade lite på rea i veckan.
Några hjärtan så klart.
Nästa vecka är det alla hjärtans dag.




           Det jag ser när jag tittar ut från kontorsfönstret är Vidablick
ett utsiktstorn här i Rättvik .





Min första utlottning här på bloggen 
pågår till 23 februari.
Klicka på bilden i vänstra marginalen.
Eller rulla ner till nästa inlägg.

Min hemsida hittar du här :

3 kommentarer:

  1. Vad gott det såg ut med rullrån. Fin blogg du har jag ska återkomma. Kram Pia G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det och välkommen till min blogg.
      Jag ska kika in hos dig och se var du befinner dig i vårt
      avlånga land.
      Lena

      Radera
  2. OJ, så kom jag ju på att jag köpte en rullrånsrullare på julmarknaden innan jul. Jag menar att när man köper en är det väl meningen att man ska baka också. Jag har ett väldigt gammalt järn som man kör på spisen och jag lovar att det är väldigt oanvänt. Men jag älskar verkligen de där kakorna och min mamma har alltid varit väldigt snäll och bakat till mig under alla år.

    Du frågade om vilken ras Ines är. Ja, du hon är en riktig fin korsning. Pappa är Phalene, mamma är Bichon havanais och i henne fanns det visst lite pudel också. För oss ett väldigt lyckat resultat, liten hund, väger ca 4 kg, hon fäller inte direkt, hon är pigg och alltid med på allt, inget gnällig och mycket tålig och framför allt mycket hund i en liten kropp.

    SvaraRadera

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen