Bloggarkiv

måndag 19 mars 2012

Hemmablind


Ja det kan man lugnt säga .
Att bli hemmablind är inte svårt.
Så man måste ut och få luft under vingarna.
Jag menar få inspiration och ideèr.



 Min gröna häst i porslin får visa att det börjar nu våren.



 Vi har nu gjort lite ändringar i köket.
Kan inte fatta att vi gjort det tidigare.
Man blir hemmablind kan jag lugnt säga.
Det gamla kyl och frysskåpet har bytts ut mot ett 
nytt 2 meters kyl o frys (från Elon) en Whirlpool och bredvid ett 2 meters skåp
från IKEA som jag hade med hem på släpvagnen förra veckan
då vi var till Valbo och shoppade.



 Så här såg det ut innan ( bilden ovanför ).



Och så här ser det ut nu.
 Nu blev det samma höjd som på den övriga inredningen
från 1967.Hällen är också ny den köpte jag på IKEA med
hela 5 års garanti .Återstår att göra nåt att sätta dit framför
öppningen vid spishällen.



 Ja luckorna är från 1967 men spis,ugn och diskmaskin
har bytts ut några gånger.



Nåt som jag tycker är viktigt är att få ha ett fönster
ovanför diskbänken ,så har jag haft i 33 år.
Man skaffar sig vanor.
 Golvet ska fixas också här framöver.
Vad är viktigt för er i köket ?



 Ja det var måndag och kurs idag .
Nu återtår bara mina handtag till väskan.
27 påsar nescafè har jag gjort av med för att få 
ihop till en liten väska.
Kursledaren hade gjort en liten fyrkantig korg.
Och andra på kursen hade bara handtaget kvar.



Sen vill jag hälsa nya följare välkomna till bloggen.
Tack till er alla för kommentarer.
Vore kul att anordna en bloggträff en helg.
Många tankar nu i huvudet.
Slut för idag.

2 kommentarer:

  1. Åh det är så kul att få göra om och få nytt.
    Vi ska göra om vårat kök framöver, vi har bott här i 8 år och fortfarande kan jag inte komma på hur jag vill att det ska vara, men det kommer det vet jag. Viktigast är arbetsyta, för det saknar jag nu, det finns nästan ingen alls. Det var nämligen en ensamstående man som bodde här och gjorde om köket innan vi flyttade in. De tänker väl liksom inte riktigt på sånt.

    SvaraRadera
  2. Så fint ni fått i ert kök. Vårt är från 1978, men vi har ju bytt vitvaror ett antal gånger. Arbetsytor är viktigt - ibland räcker de till, men ibland kan det bli lite trångt.
    En så´n där röd kobratelefon som du visar på bild har jag. För tillfället ligger den i ett skåp, men kommer kanske fram någon gång.
    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen