Bloggarkiv

lördag 12 maj 2012

Pil,Pil,Pil.....

Som ska klippas ner för att bli tät och fin.
På bilden nedanför så ser ni pommersk dugpil 
som jag satt som ett levande hägn för 10 år sedan.
Alla grenar klipps in så blir det mer grönska .


 Min odling har växt några år och det är fel för 
vill man ha fina tunna flätpil så gäller det att klippa ner 
varje år.Men av olika anledningar så har det inte hunnits med.
Nu har jag bestämt att allt ska ner för att få börja om.
 

 Dom längsta blir nog ved .


 Bilden ovan visar er det jag skrev om igår .
I november så skulle jag sätta en julgran i en stor kruka 
som jag sen hade belysningen i till jul.
Då klippte jag några pilkäppar och stack ner som stöd runt om
för det hade inte frusit på och granen lutade både hit och dit.
Igår när jag gick förbi krukan så såg jag att pilkäpparna 
börjar att skjuta skott.Alltså dom klipptes av i november och stacks ner i jorden.
3-4 dm långa och börjar nu växa. Vilken växtkraft.


Arbetet med klippningen fortsätter imorgon .
Så passa på det finns lite kvar till levande hägn.

lenani@spray.se
mobil: 070-2574001

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen