Bloggarkiv

onsdag 6 november 2013

Liten väska med viklock och axelrem....


Den sjunde färgen vi har tagit hem av,
blandade jag inte med någon 
annan färg.
Utan väskan är turkosblå rakt av.


Men hade lika väl kunnat varit gul,orange,svart,röd,grön,rosa eller vit.


Som vanligt så tejpas remsor upp på grövre plast.


Som sen mäts, nålas och sys remsor av.


Sen lägges remsor ihop och bildar botten på väskan.
Med avigsidan uppåt.


Första ringen som sys ihop mäts noga och 
träs i för att bygga uppåt.
De andra remsorna som sys ihop ska vara exakt lika så väskan blir jämn.


När du gör ett viklock så behöver remsorna 
vara längre på ena sidan.


Efter att jag sytt viklocket så sydde jag fast en pärla 
för hand som en dekoration på väskan.


Axelremmarna var så tunna så jag sydde ihop dom med 
tråd i samma nyans som väskan.
Och trädde igenom det på insidan innan jag sydde ihop remmen.


Sen så trädde jag i det längre bandet på undersidan av locket.
Och gjorde en ögla på väskan där jag kunde knyta rosetten.


Satt i kardborrband i sidorna och 
mitt på överkanten under locket på väskan.

Li
Klar.

Vill du göra en väska eller mapp m.m. ?

Dag ,kväll och helgkurser ordnas.
Både för män och kvinnor.

Anmäl dig till:



Min hemsida:

1 kommentar:

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen