Bloggarkiv

onsdag 25 juni 2014

Vid pilodlingen....


Den här avdelningen i trädgården kallar jag för

"FÄBODEN"


Förra året blev det inte klippt så det var hög tid nu.


De grövsta slanorna fick bli stolpar till ett medeltida hägn med rotade stolpar.


Slog ner dom på 40 cm djup och sen 
var det bara att börja fläta.


Mollie vill vara med och se vad som händer.



Det tar sin tid att bygga men eftersom jag gjort så många under alla år 
så vet jag att det blir bra i slutändan.


 När jag kommit till önskad höjd så sågar jag alla stolpar lika högt.
Sen böjer jag pil i bågar som en dekoration.


Skarvarna lägger jag på baksidan av stolparna.
Av käpparna som delar sig gör jag hjärtan och dekorerar med björklöv och blommor.


 Kallaste midsommar som jag upplevt.
Men skönt att allt blev klart till midsommar.

Min hemsida:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen