Bloggarkiv

söndag 10 maj 2015

Pil och pilsticklingar

Hej alla läsare på min blogg !!!!

Mycket har hänt därför tog jag ett långt 
uppehåll med skrivandet här.

Jag är igång med att skörda av pilen 
så det finns sticklingar i flera sorter.

Pilsticklingar och pilkäppar till levande hägn m.m.


I olika nyanser och sorter.
11 sorter har jag i odlingen.


Mollie följer mig runt överallt i Pilträgår`n.


 Pilhyddan som blev 15 år sista
 april har jag nu klippt.


Det är det enda man gör 
varje år innan allt annat
 drar igång i trädgårdsbestyren.


Ett grönt rum i en levande trädgård.


Materialet använder jag till div. ting 
som kransar,spaljeèr, koner,
amplar,korgar m.m.



I juni-juli så är den tät och fin av grönska.
Där är det skönt att sitta och svalka sig.

Jag har nu i 17 år lärt känna pilens egenskaper
men det finns mycket mer att lära sig.

Min hemsida:

Min andra blogg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen