Bloggarkiv

måndag 14 september 2015

Lite då och nu bilder även från vår till höst med pil.

Det är svårt att misslyckas med 
pil i trädgården. 
Med dessa bilder vill jag visa er växtkraften som du får med vattning (hela sommaren första året och vid torka) och en klippning av pilen i april-maj. 


Av 16 pilkäppar gör du en palm
som du sätter i en stor kruka
och vattnar ordentligt hela sommaren.
De skott som kommer längs stammen 
plockar du bort
och spar de andra skotten upptill .





2013
Då och nu
2015






2013
 Då och nu 
2015






2013
Då och nu
2015






2013
Då och nu
2015




Pilkojan
Från vår till höst 2015




Så grön och fin har kojan varit 
mycket tack vare allt regn som föll i början av sommaren.
Här ser ni baksidan och hur tät och fin den är. 
15 år gammal 220 cm i diameter 
så ett bord och två stolar får plats.



 Jag satte några pilpalmer 
och lät svartöga klättra på dom.


Mitt mål är att inspirera
andra att få nåt i händerna att 
skapa av.
Det ska vara enkelt och 
sprida energi.






Luktärter 



Några damer
 blev inspirerade 
och satte pilpalmer 
på balkongen/uteplats.
Jag fick bilder och vill visa er.
Kommer att bli fint att sätta 
en ljusslinga till vintern i.
Du kan låta de stå kvar i krukan 
och plantera om dem till våren .





Min hemsida : www.pil-lena.se
                  Min andra blogg:www.packtejpsdesign.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen