Bloggarkiv

fredag 27 april 2018

Pilflätning och korgflätning i trädgården


  Pil som blev över
fick bli material till en vas.



Tog reda på det jag klippt av och
flätade ihop och satte ett glas i.





 En rund träplatta som jag borrat hål 
i för länge sen plockade jag fram.
Passar ju bra och sätta 
stag i och fläta upp till en liten bricka.




På undersidan böjer jag och låser
fast pinnarna.




Sen är det bara att fläta på
med kimning och 
dubbel fransk sidflätning.
Med god hjälp av Mollie (katt).





Innan kanten läggs så gör jag kimning.




Sen klipper jag rent .





Och så är det färdigt för 
att plocka med sig lite fika 
ut i trädgården.





Är du intresserad av att gå kurs 
och lära dig mycket inom trädgård och
korgflätning , då ska du passa på att anmäla dig.


Klicka på länken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen