Bloggarkiv

onsdag 7 mars 2012

Detaljer hos mig

Små detaljer i mitt kök

En pump för diskmedel och en burk med lock för stålbollar.
Hittade dom hos Jysk i höstas nån gång.
Färgerna som gäller är rött och vitt i köket hos mig.



Och här kommer min nya sax.
En kryddsax .
Kanske den kan användas till flera saker,
jag har en teori men mer om det framöver.
Jag köpte den på Clas Ohlsons i Insjön.




Jag hittade ett recept hos http://lillablabyran.blogspot.com/
i veckan och det var klart att jag skulle testa att göra
Fattigmanstosca.
 Resultatet ser du här och jag tycker den var riktig god.
Istället för mandel så använder du havregryn.




Ikväll så är det sista hemmamatchen för
 hockeylaget Häradsbygden där yngsta
sonen spelar. De möter Gävle i Tegera Arena.
Ni som är intresserade och vill titta kan se live 
Det brukar vara underhållande att titta på kvalmatcher.
Bara att hålla tummarna och önska killarna lycka till.



Min hemsida hittar du här

3 kommentarer:

  1. Så fint med röda detaljer i köket. Älskar rött ! Krydda saken var också läcker.
    Ha det så bra.

    SvaraRadera
  2. Verkligen fint med det röda i köket. Mitt förra hus var köket vitt, svart och just rött jag tom. spraymålade diskstället rött(trä från IKEA). Kakan såg väldigt god ut fast den får jag vänta med ett tag .. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Fattigmanstosca låter bra... måste kolla in det receptet! Vad ska du använda saxen till? Jag har en i lådan som jag aldrig använder. Tycker kryddorna bara fastnar mellan skären!

    Kaffepaketflätningen ser verkligen rolig ut. Om jag bodde i Leksand skulle jag hoppa med på stört!

    Fint med rött på diskbänken!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen