Bloggarkiv

fredag 9 mars 2012

Helg och saker ska avgöras.....


Först vill jag visa er hur man på ett fint sätt kan 
göra en pilros runt de ihopbuntade pilsorterna.
Alltså inga snören här.



 Ett stort frukt och grönsaksfat eller till bröd ,
ja till festen som ska dukas upp .
Fatet är gjort i en polsk americana som jag 
gjorde hos min lärare Steen Madsen (se länken i vänstra marginalen ).



 Grephandtaget är kraftigt och starkt.



 I helgen ska det avgöras vem som vinner melodifestivalen.
Ja det skrivs så mycket och pratas i Radio och TV .
Vem tror du vinner ?
Själv så tror jag att det blir ganska tufft mellan flera deltagare.



Min klädhängare som är från 60-talet hänger ovanför skivspelaren
och där spelar jag ofta mina gamla LP-skivor. En som ligger i högen är 
Dana Dragomirs med Mio min mio om ni vill lyssna så klicka på 
länken under bilden.



Nya hockeylåten som jag kallar den.
Det är Sean Banan med "Kingen" en glad låt. 


 

 http://www.youtube.com/watch?v=ldwLpb98KXo


Den kom lägligt till slutspelen och ikväll så tror jag att den kommer att 
spelas i Älvdalens ishall . En match som kommer att avgöra mycket för 
Häradsbygden så nu håller vi tummarna att det går vägen . 



Trevlig Helg

1 kommentar:

  1. Vilket fint fat. Jag skulle nog valt att ha stora knäckebröd och hembakat bröd i det. Eller varför inte röda äpplen till jul. :)
    Håller med dig, det blir nog en jämn kväll i morgon. Jag har faktiskt flera favoriter och det är ovanligt.

    SvaraRadera

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen