Bloggarkiv

söndag 11 mars 2012

Fynd o Återbruk


Kunde inte motstå den här burken på Rolands auktion i lördags.
Den låg på botten i en kartong full av burkar.
Nån som vet nåt om den här burken ?


 Det blev fyra burkar som jag tog hand om av alla burkarna.
Ja det låg ett brödskrin i också men dom får gå på loppiset i vår.



 Mjölkkrukorna och zinkhinken var också ett 
fynd jag ropade in.Likaså det höga vita laggkärlet.



 Min vännina som stannade längre ropade in ett fönster till mig.
Kommer att användas till trädgårdsmässan som jag ska vara med på 
i Rättvik 19-20 maj Dalarnas Trädgårdsmässa .
Så nu bloggvänner kan ni boka in er för en Weekend i Rättvik.
 Temat är köksträdgården.



Till sist hur gick matchen för sonens hockeylag www.hsshockey.se i Älvdalen.
Dom vann efter förlängning och det var riktigt roligt att se .
Jag hittade i Älvdalens ishall en kul grej byggt av skaften på 
hockeyklubborna ett litet hus.Snacka om återbruk.

Ha en bra söndag.
Nu ska jag fixa saker.

3 kommentarer:

  1. Jätte bra fynd där!
    Här kommer länken på skåpet: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S09825709/#/S69843946.
    Sidan där vi ska köpa vår duschblandare heter: vvsochbad.se.
    Vi hörs om vilken dag vi åker :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Alla tummar UPP för både text och bilder! Kanon!
    Kram Maj

    SvaraRadera
  3. Verkligen jättesöt burk! Känns som en kexburk på nåt sätt, spännande att se om någon kan berätta om den. Du gjorde fina fynd må jag säga!
    Jag blir sugen på att boka in mig på en helg i Rättvik, när ni har mässan där och du ska delta. Ha en skön vecka, tack för att du deltar i min utlottning i Kavalkaden.

    SvaraRadera

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen