Bloggarkiv

måndag 12 mars 2012

Ingenting är omöjligt.....


KURS i kaffeväsktillverkning

Vem trodde att det skulle bli av för nån vecka sen.
Att göra nåt av nescafepåsarna som jag diskat och 
stoppat i en låda.



 Först så delar jag påsen och får ut två längder
efter att jag klippt bort kanterna .
Sen så syr jag ihop till önskad längd på remsorna.
Ibland syr jag ihop två (75 cm) och tre för att få ut 100 cm långa remsor.


 Sen viker jag in från båda kanterna och mäter
och nålar, bredden blir 2,2 cm på remsorna.
De sys på maskin i ena kanten.



 De 4 längsta remsorna 100 cm lägger jag bredvid varandra.
Och de andra 10 remsorna som ska flätas i 75 cm långa.



 Sen mäter jag en kortsida och en långsida och tar det gånger 2.
 Och jag får 65 cm som jag mäter på de remsorna som jag syr ihop ca 10 st.
Sen tar jag en rund ihopsydd remsa i taget och flätar in.
Till önskad höjd.
Sista varvet ska jag ha en extra ring på insidan för att kunna
vika ner och fästa remsorna.




 Vilket roligt pyssel.
Och trevlig kurs på ABF i Leksand.



 Jag är stormförtjust i Nescafe Lyx.



 Det var vad jag hann få till det på kursen idag.
Nu är det två gånger kvar.
Jag gör lite hemma .




Imorgon så ska jag.....
Det får ni se imorgon kväll.
Ha det gott i vårvärmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen