Bloggarkiv

lördag 3 mars 2012

Lördagsmys i sol o affärer

En av mina vänninor
skrattar åt mig när vi är ute och shoppar,
därför att jag alltid ska kolla på servetter.
Det här lerkruksfatet har jag målat och dekorerat med 
urklipp av en servett "decoupage" kallas det.
Det var några år sedan men det sitter väl i att 
hålla koll på motiv på servetter.



 Igår alltså fredag eftermiddag så åkte vi vidare efter att vi
skjutsat sonen till samlingen för deras bortamatch och önska han lycka till.Vi 
åkte till Leksandsbröd och handlade hårt bröd i deras butik där jag tog 
några bilder.Det ligger efter vägen från Leksand mot Insjön.



 Du kan köpa både stora och små förpackningar och
en massa olika souvenirer så klart.



 Du får även provsmaka alla sorter.



 Vi tog även en sväng till Gundhes handelsträdgård.
 För lite inspiration och skaffa lite innekrukor till omplantering av blommor.



 Och så Hjultorget och Clas Ohlsons som hade 
betongkrukor med hjärtdekor på.
Jag köpte mig en sax för att klippa kryddor med.
Vi kikade runt i alla butiker nästan och så var det kväll.



 Kvällens glädjebesked kom efter kl.21.30 att
HSShockey tagit sin första seger på bortaplan dessutom.
Så än lever hoppet att ligga kvar i div. 2.

Idag så har vi varit en runda på byn och köpt ett 
nytt kylskåp och tittat på nytt golv till köket.
Fikat med en god vän på Fricks.
Vi kunde se ut genom fönstret när vi fikade att mellansonen
 tog emot sin sambo som varit i Afrika över två veckor.
Glädjen strålade.






 Idag så har jag slagit till och köpt den. 
Mästerkocksboken 2012.
Det blir mycket matlådor framöver och jag har redan sett
flera recept som kan hjälpa mig när fantasin tar slut.
Ja ni vet hur det är eller.....



 Dom här recepten är nog dom första jag ska ge mig på nu i veckan.



Sörlins bokhandel i Rättvik.



Det var inte illa att få provsmaka lunch av mästerkocken själv,
på bokhandeln i Rättvik.
 Vad hon bjöd på får du läsa om här www.evalottlangberg.com

Ikväll är det andra chansen i melodifestivalen
vem vinner tro.....

Spelar ingen roll 

Nu ska jag spela en låt för er
klicka på länken här




Min hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen