Bloggarkiv

torsdag 12 juli 2012

Se positivt på tillvaron.....


När jag kom hem från jobbet igår så möttes jag av lakansväggar.
Lasse hade förberett för att slipa parkettgolvet .
Han har semester och det regnar ju mest varje dag så sagt och gjort.


  Golvet innan slipningen.


 Mer lakan , snacka om lustiga huset.


 Nyslipad parkett som ska lackas.
Men fy vad det har dammat ner.


 Jag har aldrig sett så mycket damm .
Mitt råd slipa inte golv om ni bor i huset.


Men det kan nu bara bli bättre om det kan vara en tröst.
En annan tråkig sak som hände idag .
Min brors näst äldste son som är brandman var den som 
klarade sig med lindriga skador idag i den svåra olyckan 
med brandbilen utanför Smedjebacken. 
Änglavakt hade han.
I morgon är det fredag den 13 juli.
Ta det lugnt.

2 kommentarer:

  1. Men ojojoj han måste ha haft änglavakt. Oerhörd tur kunde gått verkligen illa.
    Men dina golv kommer ju bli jätte snygga, men det är skit jobbigt når man håller på.
    Håller tummarna för en olycks fri
    Fredagen den 13
    /Annika

    SvaraRadera
  2. Min pappa var brandman så det berör alltid lite extra när jag ser en brandbil eller bara hör sirenerna...
    Så oxå idag när jag såg nyheterna :-(
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen