Bloggarkiv

söndag 16 november 2014

Vårens hjärta av pil klär jag nu i lingonris


Det börjar närma sig advent 
och då ska det pyntas som vanligt .
I år klär jag hjärtat från i våras med lingonris
efter att jag hämtat material i skogen .
Det här med
 "tiden räcker inte till" 
tycker jag är en sak man måste komma underfund med.
Ofta kan jag sitta vid köksbordet och pyssla 
samtidigt så kan jag se på tv.
Redan där har du sparat tid.



                                          April                                                  November



 Det är ljuvligt att vara i naturen.


Blommhästen kommer från 



Jag börjar i mitten längst upp på hjärtat och går neråt 
och använder den tunna tråden som är upplindad på en spole.
Jag lindar runt varje knippe och lägger de lite sicksack hela tiden.


Längst ner så vänder jag knippena så att jag får ett snyggt avslut.


Sen tar jag andra sidan och till sist
gör jag en bukett av blåbärsris
som jag binder fast på pinnen i mitten.
En skivad röd häst som jag målat i rött
och en röd rosett blir det sista jag sätter dit.
En ögla av ståltråd på baksidan är bra
att ha när man hänger upp hjärtat.


Klart.



April 2014





November 2014



Min hemsida:

Min andra blogg:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen