Bloggarkiv

torsdag 23 oktober 2014

Pil i trädgården en livsstil....





Jag kan inte fatta att jag klarat mig utan 
Pommersk Dugpil.

Titta vad fina bladen är nu så här sent på hösten.
Och kvistarna är så röda och granna.


Efter avbladning kan man se knoppar som kommer att bli 
vita fina videkissar
om en månad ungefär.






Den frostiga  hinnan är ett försvar för att skydda 
den Pommerska Dugpilen.
Mot uttorkning m.m.



 Hela sommaren har jag experimenterat med dessa krukor.


Som ska stå så här i vinter.


En del har jag ställt i olika lägen
 mot husväggen bland annat.



Och  jag har satt i en 6 meters ljusslinga
för att höja upp stämningen så här i mörka årstiden.
Röd Belgia är den sortens pil där ljusslingan sitter i.


 Allt eftersom så plockar jag in lite pinnar 
till kransar m.m. som ska göras.


Min hemsida:

Min andra bloggsida:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen