Bloggarkiv

söndag 23 juni 2019

Sommaren är här ....



Tiden går för fort och jag är fortfarande igång att klippa ner odlingen.
Men nu är det semester så allt ska fixas .
Visar lite bilder från mässan och ett nytt projekt.







Projektet startade med att jag köpte en fodertunna
och borrade hål i. Som jag stack ner armeringsjärn i .
I gränsen mellan gräsmatta och plattorna.
Sen flätade jag upp en massa spillbitar .



Vidare så satt jag tunna Röd Belgia i ett levande hägn.




 Och vattna efter 8-10 dagar börjar det grönska.
Framför hägnet har jag satt luktärt och fjärilskrasse.
Ett ganska så tätt insynsskydd på liten yta .




Nu till midsommar så passade det fint att 
dekorera hägnet med prästkragar.




De flätade träden plockar jag rent från löv men spar de längst upp.



Ingen midsommar utan blomsterkrans .
Stommen gjord av pil.




 Och ett blomsterhjärta på dörren.
Även där stomme av pil.



Läs mer på min hemsida:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen